

Radzenie sobie z trudnymi emocjami w ujęciu poznawczo-behawioralnym dla nauczycieli
Prowadzący
dr Marta Kuty-Pachecka
Grupa docelowa
Nauczyciele przedmiotowi, wychowawcy, specjaliści w szkole, nauczyciele świetlicy, kadra kierownicza szkoły.
Plan szkolenia
Blok 1: Wprowadzenie do szkolenia
- Prezentacja.
- Integracja grupy: wstępne ćwiczenie.
- Kontrakt grupowy.
Blok 2: Założenia modelu poznawczo-behawioralnego
- Definicja i model teoretyczny ABC.
- Model pięciu czynników istotnych w kontekście doświadczeń życiowych/doświadczeń stresujących.
- Identyfikacja własnych myśli automatycznych, emocji i zachowań.
- Zrozumienie związku między myślami, uczuciami i zachowaniem.
Blok 3: Techniki pracy z negatywnymi myślami
- Problem zniekształceń poznawczych.
- Techniki poznawcze i eksperymenty behawioralne.
- Plany działania.
- Strategie radzenia sobie z dysfunkcjonalnymi myślami.
Blok 4: Alternatywne przekonania kluczowe
- Indywidualny plan przeciwdziałania z negatywnymi myślami. Restrukturyzacja poznawcza.
- Tworzenie alternatywnych myśli.
- Podsumowanie.
Czas trwania
8 h
Forma
stacjonarnie
Termin i miejsce
27 wrzesień 2025
godz. 9.00-17.00
Biblioteka Uniwersytecka
ul. Joliot-Curie 12; 50-383 Wrocław
sala 1
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat lub zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.
- Podczas szkolenia zapewniamy catering.
- Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, uprzejmie prosimy o zabranie na szkolenie własnego notatnika oraz czegoś do pisania. Dzięki temu nie tylko zadbamy o środowisko, ale również zapewnimy komfort podczas zajęć.
