

Asertywność w praktyce dla nauczycieli
Prowadzący
mgr Ewa Kamalska
Grupa docelowa
Nauczyciele przedmiotowi, wychowawcy, specjaliści w szkole, nauczyciele świetlicy, kadra kierownicza szkoły.
Plan szkolenia
Wprowadzenie do szkolenia
- Prezentacja.
- Integracja grupy: wstępne ćwiczenie.
- Kontrakt grupowy.
Blok 1: Teoria asertywności
- Część teoretyczna.
- Czym są emocje, jak powstają i po co są emocje?
- Autentyczność, szczerość, empatia.
- Granice, jak je rozpoznać i stawiać.
- Ćwiczenie: „Mapa asertywności”.
Blok 2: Rodzaje komunikacji
- Rola werbalnej i niewerbalnej komunikacji.
- Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji.
- Ćwiczenia: asertywne sposoby komunikowania się.
Blok 3: Komunikacja bez przemocy
- Na co mam wpływ w relacji.
- Odpowiedzialność w relacji.
- Język szakala i żyrafy.
- Potrzeba w komunikacji NVC.
- Symulacje sytuacyjne związane z wyzwaniami w pracy nauczyciela.
Blok 4: Budowanie prawidłowych relacji
- Budowanie prawidłowych relacji Nauczyciel-Uczeń.
- Budowanie prawidłowych relacji Nauczyciel-Rodzic.
- Studium przypadku: analiza sytuacji z życia zawodowego nauczycieli.
- Dyskusja w grupach: dzielenie się strategiami pracy z trudnymi sytuacjami.
Blok 5: Źródła konfliktu
- Różnorodność podłoża konfliktu w pracy nauczyciela.
- Ćwiczenie: „Karta konfliktu”.
- Studium przypadku: przygotowujemy się do ewentualnej obrony.
- Autorefleksja pracy własnej.
Blok 6: Umiejętności społeczne
- Trening umiejętności społecznych.
- Motywowanie rodziców do współpracy i aktywnego udziału w procesie wychowawczym.
- Motywowanie uczniów do współpracy.
- Podsumowanie.
Czas trwania
8 h
Forma
stacjonarnie
Termin i miejsce
14 czerwiec 2025
godz. 9.00-17.00
Biblioteka Uniwersytecka
ul. F. Joliot-Curie 12; 50-383 Wrocław
sala 1
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat lub zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.
- Podczas szkolenia zapewniamy catering.
- Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, uprzejmie prosimy o zabranie na szkolenie własnego notatnika oraz czegoś do pisania. Dzięki temu nie tylko zadbamy o środowisko, ale również zapewnimy komfort podczas zajęć.