

Poszerzenie wiedzy i podniesienie kompetencji w zakresie wykorzystywania metod fizykochemicznych w nauczaniu chemii w szkole
Prowadzący
dr hab. Maria Korabik, prof. UWr
dr hab. Izabela Czeluśniak
dr hab. Remigiusz Bąchor
dr hab. Monika Kijewska
dr Julia Kłak
dr Justyna Krupa
dr hab. Magdalena Sałdyka
dr Magdalena Pagacz-Kostrzewa
dr hab. Andrzej Kochel, prof. UWr
dr Michał Kobyłka
prof. dr hab. Alina Bieńko
dr Alicja Kluczyk
dr hab. Mariola Kuczer
Grupa docelowa
Nauczyciele szkół ponadpodstawowych uczących chemii, przygotowujących uczniów do egzaminu maturalnego z chemii oraz konkursów i olimpiad chemicznych.
Plan szkolenia
Kurs proponowany jest zarówno w formie wykładów online, ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem każdej z proponowanych metod – stacjonarnie oraz projektu grupowego online – tworzenie bazy zadań maturalnych i olimpijskich.
- Wykład online – zadania maturalne – wymagania i najczęstsze błędy uczniów – 2 godz.
- Wykład online – zadania olimpijskie – wymagania i najczęstsze błędy uczniów – 2 godz.
- Ćwiczenia praktyczne – stacjonarnie, na każdą metodę 4 godz., zajęcia w grupach 6 osobowych
- Forum dyskusyjne z udziałem wszystkich uczestników i prowadzących – online, 2 godz.
- Tworzenie baz zadań maturalnych z wykorzystaniem metod fizykochemicznych – projekt, praca w grupach – online (po 6 osób w grupie) 3 spotkania x 2 godz.
- Wykłady po 2 godz. na każdą z metod analitycznych:
- Jądrowy rezonans magnetyczny (NMR)
- Spektrometria mas (MS)
- Spektroskopia w zakresie UV i w zakresie widzialnym (UV Vis)
- Miareczkowanie potencjometryczne Analityki Instrumentalnej
- Chemia jądrowa i energetyka jądrowa
Czas trwania
45 h
Forma
online oraz stacjonarnie
Termin
IV kwartał 2025, I lub II kwartał 2026
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat lub zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.
- Podczas szkolenia zapewniamy catering.
- Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, uprzejmie prosimy o zabranie na szkolenie własnego notatnika oraz czegoś do pisania. Dzięki temu nie tylko zadbamy o środowisko, ale również zapewnimy komfort podczas zajęć.