

Profilaktyka zaburzeń nastroju u uczniów
Prowadzący
dr Marta Kuty-Pachecka
dr Ewa Piwowarczyk
Grupa docelowa
Nauczyciele przedmiotowi, wychowawcy, specjaliści w szkole, nauczyciele świetlicy, kadra kierownicza szkoły.
Plan szkolenia
Blok 1: Wprowadzenie do szkolenia
- Prezentacja.
- Integracja grupy: wstępne ćwiczenie.
- Kontrakt grupowy.
Blok 2: Depresja
- Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży. Modele teoretyczne.
- Poznawcze rozumienie zaburzeń nastroju.
- Częstotliwość występowania depresji.
- Przyczyny depresji. Czynniki ryzyka związane z rodziną i ze szkołą.
Blok 3: Zachowania ryzykowne. Próby samobójcze i samookaleczenia
- Czynniki ryzyka prób samobójczych i samookaleczeń.
- Motywy samobójcze.
- Ocena ryzyka samobójstwa.
Blok 4: Metody pracy z dzieckiem z depresją
- Indywidualny plan działania.
- Jak wspierać ucznia z depresją i myślami samobójczymi?
Blok 5: Interwencja w sytuacji kryzysowej
- Jak wspierać ucznia z myślami samobójczymi?
- Uczeń w kryzysie suicydalnym – kluczowe zasady postepowania.
- Interwencja w sytuacji kryzysowej.
Blok 6: Wyznaczenie granic emocjonalnych i poznawczych zaangażowania w udzielaniu wsparcia uczniom i ich rodzicom
- Jak zadbać o swoje emocje w sytuacji kryzysowej?
- Moje granice w udzielaniu wsparcia uczniom i ich rodzicom.
- Podsumowanie.
Czas trwania
8 h
Forma
stacjonarnie
Termin i miejsce
17 wrzesień 2025
godz. 9.00-17.00
Biblioteka Uniwersytecka
ul. Joliot-Curie 12; 50-383 Wrocław
sala 2
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat lub zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.
- Podczas szkolenia zapewniamy catering.
- Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, uprzejmie prosimy o zabranie na szkolenie własnego notatnika oraz czegoś do pisania. Dzięki temu nie tylko zadbamy o środowisko, ale również zapewnimy komfort podczas zajęć.
